THE BEST FOR YOU |

השתלת חניכיים במרכז כירורגי M60

השתלת חניכיים נדרשת כאשר ישנה נסיגת חניכיים הגורמת לחשיפה של שורש השן או של שתלים דנטליים בחלל הפה. נסיגת חניכיים היא אחת מהנזקים החמורים של מחלות חניכיים. אבל נסיגת חניכיים נגרמת גם בגלל סיבות נוספות ובמקרים חמורים של נסיגת חניכיים אחד הטיפולים הוא השתלת חניכיים. אז מהי נסיגת חניכיים ומהם הגורמים לכך? מה זה השתלת חניכיים ומהו אופן ההליך? כל המידע שחשוב שתדעו על נסיגת חניכיים והשתלת חניכיים כאן במיוחד בשבילכם

חניכיים הן הרקמות הרכות סביב השיניים והינם תוחמות את השיניים ומכסות את שורש השן עד הכותרת על מנת למנוע חיכוך בין המזון הנכנס לפה לבין השיניים. רקמת החניכיים מורכבת מהעצם המכתשית בלסת הנושאת את השיניים ומרירית החניכיים שהינה הרקמה הרכה המצפה את עצם הלסת.

מהי נסיגת חניכיים ומהם הגורמים לכך?

נסיגת חניכיים (רצסיה), הינה תהליך בו שולי החניכיים נסוגים ומלווים בחשיפת שורש השן בחלל הפה. תהליך זה מלווה בפגיעה ברקמות התמיכה של השן, ספיגת עצם או רקמת החניכיים. גורם עיקרי לנסיגת חניכיים היא מחלת חניכיים וסיבות נוספות שלא על רקע מחלת חניכיים מבניהן: גנטיקה, טיפול אורתודונטיה הגורם לתזוזת השיניים, תותבת נשלפת שלא הותאמה כראוי, צחצוח חזק ואגרסיבי, שחזורים דנטליים, רובד אבנית של הוסר, עישון ועוד.

נסיגת חניכיים הינה מובילה לפגם במראה האסתטי, עלולה לגרום לרגישות וכאב כתוצאה מקור, חום ומגע, לעששת בשורשים, לחוסר רקמת חניכיים עמידה ואף להחרפת הדלקת בחניכיים. אומנם במקרים רבים ניתן למנוע את נסיגת החניכיים, אך במידה וכבר חלה נסיגת חניכיים ניתן לעצור את המשך החרפתה ע"י הימנעות מגורמי הסיכון.

במקרים חמורים של נסיגת חניכיים אחד הטיפולים לנסיגה הוא שחזור מחדש של רקמת החניכיים באמצעות השתלת חניכיים שהינו טיפול כירורגי המצריך מיומנות מקצועית גבוהה ודיוק רב. ניתן לטפל גם במקרים מורכבים.

מהי השתלת חניכיים?

השתלת חניכיים הינה הליך כירורגי מקומי בו משתילים כמות מספקת של רקמת החניכיים מסביב לשן הסובלת מנסיגת חניכיים על מנת למנוע התפשטות רחבה של נסיגת החניכיים והפחתת רגישות צוואר שורש השן תוך שיפור הפגם האסתטי.

מדובר בניתוח מורכב הדורש ידע וניסיון רב של הרופא. מטרת הניתוח היא כיסוי פני שטח השורש החשוף באמצעות שחזור החניכיים שאבדו כתוצאה מנסיגת החניכיים. במהלך הניתוח הרופא מכסה את פני שטח השורש החשוף ברקמה ורקמה זו עוברת תהליך של קליטה באזור המושתל וכעבור מספר שבועות מתקבל מראה של חניכיים טבעיות ואסתטיות.

הקודם
הבא

רקמת החניכיים המשוחזרת נלקחת במקרים רבים מאזור החך של המטופל או מאזור סמוך לאזור נסיגת החניכיים. יחד עם זאת, ישנם גם חומרים אחרים בשוק הדנטלי אותם ניתן להשתיל כרקמת חניכיים ובשימוש בהם אפשר להימנע מלקיחת רקמה מהחך או מאתר אחר בפה המטופל, אך יש לקחת בחשבון כי בחלק מהמקרים יעילות חומרים אלו נמוכה משימוש בשתל חניכיים שנלקח מהמטופל.

השתלת חניכיים מבוצעת רק במצב בו החניכיים בריאות ללא דלקת ותוך שמירה על הגיינה מספקת ותוך הימנעות מגורמי הסיכון.

נגן וידאו

סיכום

הטיפול הכירורגי בנסיגת חניכיים הינו טיפול המצריך מיומנות ומקצועיות גבוהה. תחילת הטיפול בזיהוי גורמי הסיכון לנסיגת החניכיים וביטולם. במידה וישנה נסיגת חניכיים, פנו למומחה לפריודונטיה שהינו בעל הידע והסמכות המקצועית לבדוק ולאבחן את סטטוס נסיגת החניכיים ולקבוע תוכנית טיפול רצויה בהתאמה אישית.

זכרו! דלקת חניכיים שאינה מטופלת לאורך זמן עלולה להתקדם לדלקות חניכיים ומחלות חניכיים קשות במיוחד וחשוב לטפל בנסיגת חניכיים עוד בשלביה ההתחלתיים על מנת למנוע התערבות כירורגית ככל שניתן!

להוביל קידמה וחדשנות דנטלית באמצעות עוצמה טכנולוגית
להוביל שינוי דנטלי תוך חתירה למצוינות
להוביל פעולה משולבת של בטיחות, איכות, גמישות ונראות בסטייל
הקודם
הבא

לפגישת ייעוץ, אנא מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!