THE BEST FOR YOU |

השתלת שיניים ממוחשבת במרכז M60

השתלת שיניים היא טיפול הדגל של העולם הדנטלי ובשנים האחרונות השתלת שיניים ממוחשבת הפכה לפסגת הרפואה הדנטלית. המהפך הטכנולוגי של השתלת שיניים ממחושבת התפשט בשנים האחרונות כבר כמעט לכל מרפאות השיניים ברחבי העולם בזכות הדיוק, היעילות, מינימום הפגיעה כירורגית והאפקטיביות המרבית שהינם ארבעת הגורמים המנצחים של השתלת השיניים הממוחשבות אשר חלחלו מרופאי השיניים המובילים ביותר בתחום והפכו כיום לסטנדרט בענף רפואת השיניים.

שתלים דנטליים, שיקום הפה, השתלות שיניים ביום אחד וכל שיטות הטיפולים הדנטליים החשובים הללו להשתלות שיניים עבור מטופלים שסובלים מחוסר שיניים מוחלט ולאנשים אשר רוצים להיפטר מהתותבות, זכו לשיפור עצום בשנים האחרונות, שיפור אשר ניתן להגדיר אותו כלא פחות ממהפך בתחום רפואת השיניים. אם לפני עשור הייתה השתלת שיניים אפשרות דמיונית שזמינה רק לבעלי מעמד גבוה, הרי שכיום מתבצעות אלפי השתלות שיניים בישראל בכל שנה במגוון שיטות הטיפול, חלקן השתלות שיניים ביום אחד בלבד ואת הקרדיט אפשר בהחלט להעניק לטכנולוגיה הממוחשבת לטיפולי השתלות שיניים.

מהי השתלת שיניים ממוחשבת?

השתלת שיניים ממוחשבת הינה פרוצדורה בה ממלאת המערכת הממוחשבת תפקיד מרכזי בהליך הטיפול, תפקיד שהשפעתו באה לאחר מכן לידי ביטוי לאורך שנים גם בתוצאה הסופית.

איך זה מתבצע?

הליך השתלת שיניים ממוחשבת הינו הליך בעל ארבעה שלבים מרכזיים:

  • הדמיית חלל הפה: ראשית בשלב הראשון מבוצע אבחון ממוחשב של הפה באמצעות סריקת CT , המיועד ליצירת הדמיית תלת מימד של חלל הפה, שורשי השיניים, עצם הלסת וכל פרט רלוונטי לפרוצדורת ההשתלה. סריקה זו מספקת לרופא השיניים את כל המידע המרחבי הנדרש לו על מנת לבנות תכנית טיפול למטופל בהתאמה אישית.
  • תכנון הטיפול: שלב שני, מבוצע תכנון ממוחשב של הטיפול באמצעות טכנולוגייה דיגטלית וממחושבת הקרויה CAD/CAM, בה נעשה שימוש גם בתחום העיבוד השבבי. תוכנה זו מאפשרת לרופא השיניים לבחור את השתלים והכתרים האופטימליים בהתאמה אישית למטופל ולמקם אותם בדויק מרבי בהיבטים של מיקום, זווית, עומק חדירה ועוד. כל זאת, על גבי הדמיה תלת מימדית שנערכת בשלב המקדים.
  • הדפסת תלת מימד: שלב שלישי, את תכנית הטיפול שתוכננה למטופל בהתאמה אישית בשלב הקודם, מתרגמת התוכנה לתוצר הסופי, סד כירורגי אשר מודפס באמצעות מדפסת תלת מימד. בנוסף, בשלב זה, מדפיס רופא השיניים את הכתרים הזמניים שעוצבו בשלב הקודם למטופל על מנת שכבר בתום הטיפול המטופל יוכל לחייך אל העולם.
  • פרוצדורת ההשתלה: שלב רביעי, לאחר כל שלבי ההכנה הממוחשבת, מגיע הרגע בו רואים את היישום בפועל של תרומתה החשובה של הטכנולוגיה הממוחשבת. רופא השיניים מניח על גבי לסת המטופל את הסד הכירורגי שהודפס ומתחיל בביצוע הקידוח והחדרת השתלים בהתאם למבנה הסד. הסד עצמו ישב בצורה מדויקת ומושלמת על גבי לסת המטופל ולאורכו יהיו מספר חורים, כמספר השתלים הדנטליים שיש להחדיר ללסת המטופל. כל חור יהיה ממוקם בדיוק מרבי במיקום הרצוי, כאשר כל חור בנוי בצורה כזאת שניתן להחדיר דרכו את המקדח רק בזווית אחת ועד לעומק מקסימלי מוגדר ובכך למעשה, מושגת רמת הדיוק שלא היה ניתן להגיע אליה בעבר ללא המערכת הממוחשבת לטיפולי השתלות השיניים.
הקודם
הבא

מהם היתרונות העיקריים של השתלת שיניים ממוחשבת?

תכנון, דיוק ויעילות מרבית הם היתרונות המרכזים ביותר שמעניקה הטכנולוגיה הממוחשבת להשתלות שיניים, אך יחד עם זאת, קיימים יתרונות נוספים שלעיתים עולים בחשיבותם על יתרונות אלו ומבניהן:

  • מזעור התערבות כירורגית: התכנון המוקדם והביצוע המונחה ממזער את כמות החתכים והפעולות הכירורגיות הנדרשות ובכך נחסך זמן, כאב ובעיקר קיצור והקלה משמעותית על תהליך החלמת המטופל.
  • זמינות גבוהה של הטיפול: התכנון, דיוק, יעילות ומזעור ההתערבות הכירורגית, תורמים בתורם להנגשת טיפול השתלת השיניים למטופלים שקודם לכן נחשבו לא מתאימים לטיפול השתלת שיניים. אנשים מבוגרים, או אנשים הסובלים ממחלות כרוניות מסוימות, שקודם לכן היוותה פרוצדורת ההשתלה הייתה סיכון עבורם כיום יכולים לעבור טיפולי השתלת שיניים באמצעות הטכנולוגיה הממוחשבת ובאמצעות טכניקות טיפול חדשות שפותחו על בסיס השתלת השיניים הממוחשבת.
להוביל קידמה וחדשנות דנטלית באמצעות עוצמה טכנולוגית
להוביל שינוי דנטלי תוך חתירה למצוינות
להוביל פעולה משולבת של בטיחות, איכות, גמישות ונראות בסטייל
הקודם
הבא

לפגישת ייעוץ, אנא מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!