THE BEST FOR YOU |

עקירות כירורגיות ועקירת שיני בינה

עקירה רגילה של השן היא הליך די פשוט יחסית שבו רופא השיניים תופס את השן עם צבת ייעודית ומנתק את השורש שלה מהלסת ומטרה סילוק השן שאינה ניתנת לטיפול שמרני או שיקומי מחלל הפה. לרוב עקירה רגילה נעשת תחת הרדמה מקומית והסיבות לעקירת השן בדרך כלל לשם עקירת שן שאינה ניתנת לשיקום עקב מחלת חניכיים, עששת ועוד.

לעומת זאת, עקירה כירורגית הינה פעולה מורכבת יותר מעקירה רגילה והיא כרוכה בהליך כירורגי של הסרת שן שלא ניתן לגשת אליה בקלות מכוון והיא לא בקעה לחלוטין, מכוסה בצורה חלקית, כלואה מתחת לשן אחרת, שבורה מתחת לקו החניכיים או מלאה בעצם הלסת.

לדוגמא כאשר השן מתחת לקו החניכיים היא עשויה לדרוש פעולה כירורגית של חיתוך החניכיים והסרה של העצם שמחזיקה את השן ולאחר מכן תפרים על מנת להחזיר את החניכיים למיקומם.

מקרים בהם נדרשת עקירה כירורגית כאשר כותרת השן הרוסה, שיני בינה כלואות שאינן מצליחות לבקוע בצורה נכונה וגורמות לדלקת חניכיים וזיהום חוזר, שיני בינה שלא בקעו באופן מלא ולעיתים הן נעקרות על מנת למנוע סיבוכים עתידיים, עקירת שיניים אשר מפריעות לשיניים אחרות לבקוע, בעיות בשורש השן אשר לעיתים לא ניתן לעקור בצורה רגילה ועוד מקרים דנטליים נוספים.

עקירת שן בינה כלואה

עקירת שן בינה כלואה מתבצעת כאשר יש חוסר מקום בלסתות לבקיעת שן הבינה, הבקיעה אינה תקינה ושן הבינה כלואה, כתוצאה מכך עלולות להתעורר שלל בעיות וסיבוכים מבניהן: פגיעה בשן סמוכה ואפילו נזק לעצם, צפיפות יתר בשיניים, נפיחות, כאבים עזים, מחלות חניכיים ואף זיהום בחניכיים, היווצרות ציסטה או גידול במקרים נדירים יותר.

חשוב לציין, כי האבחנה הנדרשת האם לעקור את שיני הבינה בלסתות אינה תלויה רק במידה ויש לכם כאבים או אי נוחות אלא במגוון שיקולים רפואיים נוספים ולכן כשמדובר בשיני בינה עדיף לעקור אותן לפני שמתפתחים סיבוכים העלולים לסכן אתכם ומומלץ להגיע לרופא על מנת לבצע אבחון וייעוץ ראשוני.

M60 מרכז כירורגי לרפואת חניכיים והשתלות דנטליות
מעניקים למטופלינו ליווי אישי ועוטף, באדיבות ומסירות
על מנת שחווית עקירת השיניים תעבור באופן המהיר, הקל והנוח ביותר
הקודם
הבא

לפגישת ייעוץ, אנא מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!